dilluns, 28 de novembre del 2016

Fer de llebre

Després de la mitja marató del Prat, i a falta d'una setmana per la marató de València el meu amic Quim i en Jordi, encarregats de tirar endavant l'edició d'enguany de la mitja de Ripoll, em comenten que volen introduir llebres a la cursa, i seguidament em proposen si ho vull fer. Jo de seguida els contesto que sí, però que a falta d'una setmana per la marató tampoc em vull exprémer al màxim. És per això que em proposen portar el globus que marcarà els 4 minuts i 30 segons al quilòmetre de mitjana, que traduït en temps final suposa acabar en menys de 1 hora i 35 minuts. També m'expliquen que no aniré sol, que aniré acompanyat d'en Ferran per si algun dels dos li passés algún contratemps hi hauria l'altre per continuar marcant el ritme.

Que guai! Jo que sempre havia admirat la figura de les llebres a les curses..., ara tenia l'oportunitat de fer-ho jo. Això volia dir que crèien en mí com a voluntari/ajudant de l'esdeveniment i com a capaç de marcar el ritme tal i com tocava.

Diumenge al matí em presentar al pavelló de l'IES Abat Oliba a buscar el glòbus gegant i em trobo amb les altres llebres i corredors coneguts assidus de la mitja de Ripoll d'altres que feia més temps que no veia, però tots il.lusionats de poder-la fer una altra vegada. Ens saludem, Escalfem una mica i anem cap a la sortida. En l'edició d'aquest any ha baixat força la participació i prenem la sortida unes miques menys de 300 atletes. Quin greu! Amb "lo" maca que és aquesta cursa... Potser sí que hi ha alguna cosa a millorar, però la majoria estaríem d'acord en què és una de les curses que has de fer més d'un cop a la teva vida.

Quan estan apunt de donar el tret de sortida hi ha força atletes que em comuniquen que tenen la intensió de seguir-me. Alguns a,b l'objectiu de baixar la seva marca d'edicions anteriors, altres de fer la seva marca personal, altres per assegurar el ritme i alguns perquè no hi ha un glòbus que marqui 1hora i 30', una d'aquelles marques mítiques a la mitja marató.

Sortim i marquem el ritme com un rellotge Suís entre 4:25 i 4:30 tots els quilòmetres fins l'onze. Durant la pujada a Sant Joan vaig comprovant que tot el grup que em segueix no perdi pistonada, animant i marcant algunes parts del circuit que cal tenir en compte.

Quan entrem a Sant Joan veig que tothom em segueix sense massa dificultats, llavors els demano a tots si volen donar un cop de rosca i intentar baixar del temps previst ja que a la sortida molts m'havien mostrat la seva voluntat d'acostar-se a l'hora i mitja. Com que tothom em diu que sí apretem i en el trajecte de tornada passem els quilòmetres entre 4:10 i 4:20. Tot i així molts dels components del grup només encarar la primera baixada fan una accelerada i es posen davant meu. En els últims tres quilòmetres un noi no pot seguir el ritme i en Ferran es queda a acompanyar-lo fins a l'arribada, jo marxo amb un noi que l'any passat tenia 1h38' i aquest any volia fer 1h35', al final animant-lo, animant-lo entrem a meta amb 1hora i 32 minuts pelats. Està súper content per la marca que ha fet i em dona les gràcies molt efusivament. Amb la resta dels components del grupet que havíem fet pujant a St.Joan ens trobem a l'avituallament i tots estan contents per les marques que han fet. Em donen les gràcies i fan una valoració molt positiva de la cursa.

Jo no puc acabar més orgullós. He ajudat a gent a fer les seves millors marques, he ajudat als membres de l'organització de la prova, he entrenat per la setmana vinent, i he comprovat que això de fer de llebre es molt important per a molta gent. En pròximes edicions vull continuar fent de llebre i/o ajudant a altres atletes a assolir els seus reptes en la mesura que em sigui possible.