dijous, 12 de gener del 2017

Repte 100x100

'La Raquel de la piscina municipal de Ripoll, monitora i entrenadora, gran nedadora de llargues distàncies i amiga, havia participat en piscines d'arreu i en anys anteriors en un repte anomenat 100x100. Aquest repte consisteix en fer 100 sèries de 100 metres a la piscina. Sí, sí, 100 sèries de 100 metres cadascuna dins de la piscina. Això suposa fer 400 piscines en una de 25 metres, o deu mil metres, o deu quilòmetres!

Quan vas a entrenar a la piscina a vegades cauen algunes sèries, però tantes...? Deu ni do!

Aquest any la Raquel i l'Albert, un triatleta de llargues distàncies i company de club, van fer la proposta a la direcció de la piscina i ho van tirar endavant. Van dissenyar un cartell, ho van fer córrer per les xarxes socials i els grups d'entrenament de la mateixa piscina de Ripoll i au! El 17 de desembre ens trobàvem entre les nou i quarts de deu del matí 10 valents, o sonats, que intentaríem complir el repte.

Un cop dins de la piscina i apunt per començar vàrem quedar entesos de fer sèries de mil metres en comptes de cent. Vàrem arribar a la conclusió que si volíem fer tantes sèries de cent metres les hauríem de fer a un ritme molt moderat i se'ns ajutarien unes amb les altres i potser acabaríem fent els 10 quilòmetres seguits. Vàrem pensar doncs, que potser seria millor opció fer les sèries de mil metres i descansar encara que només fos un minut entre sèries.

Així doncs, ens vàrem repartir pels carrils disponibles per al repte i a nedar! En el meu carril erem l'Albert, la Raquel, un noi anglès que viu per aquí des de ja fa un temps, que ara no recordo el seu nom, i jo. L'Albert i jo ens vàrem anar turnant cada quilòmetre al cap davant del grup. El noi anglès, com que anava a tota pastilla, el vàrem deixar que fés la seva. De fet, a cada quilòmetre ens doblava una vegada o dues. Nosaltres fèiem mil metres i ell en feia mil cinquanta o mil cent. A mesura que anaven passant les sèries hi va haver gent que va anar plegant. Alguns abans i alguns més tard. Jo ho vaig deixar estar als sis quilòmetres, just quan va arribar l'avituallament. Casum... jejjeeje... Podia haver acabat de completar el repte, però vaig preferir acabar amb condicions i bones sensacions que no marejat o massa fatigat. Per a mí ja va ser tot un récord. No havia fet mai més de tres mil metres a la piscina. Vaig acabar molt content, vaig poder comprovar que estava capacitat per això i més, ja que vaig completar els sis mil metres, o dit d'una altra manera 240 piscines en una hora i cinquanta minuts justos.

A partir d'ara, sí que sí, a gaudir de les festes de Nadal i després a preparar el gran repte de l'any vinent.

Bon Nadal i bon any a tothom!