dimecres, 15 de juliol del 2009

Ruta 2 - St. Bernabé de Tenes

Tot i que la descripció del centre btt dóna inici a la ruta 2 a St. Joan de les Abadesses, en aquesta ocasió l'he començada a Ripoll, just en el punt que deixes la ruta del ferro per enfilar-te per pista forestal direcció les Carboneres. Al ser circular es pot agafar en qualsevol punt.

Es tracta d’un recorregut complert, format en la major part per pistes forestals i senders que transcorren per dins el bosc. Sortirem direcció Ripoll. A pocs metres de l’arribada a Ripoll ens desviarem a l’esquerra per seguir el traçat de la riera de les carboneres fins a la N-260. Després baixarem per pista pavimentada direcció a l’església de Sant Bernabé (fundada al s.XV), per visitar-la haurem d’abandonar uns metres el circuit. Baixarem percorriol fins la riera de Vallfogona. Aquest és un tram de l’antic camí ral de Vallfogona a Ripoll. Pujarem pel pont de la Tolosa fins el pont de Samala i continuarem el recorregut direcció Sant Joan de les Abadesses per la pista deles Llances. Creuarem la població i arribarem novament al punt d’acolliment.